Nowe logo marki Gerber
Marka Gerber to w Polsce niekwestionowany lider w kategorii gotowych dań dla niemowląt i małych dzieci. Historia produktów z charakterystyczną, szkicowaną węglem, buzią małej dziewczynki zaczęła się już w 1927 roku. Teraz, po ponad 90 latach działania, marka odświeża swoje logo.
2019-08-22, 12:35

Gerber wczoraj i dziś

Historia marki Gerber zaczęła się w Stanach Zjednoczonych w 1927 roku w domu Dorothy Gerber. Pediatra zalecił, by pięciomiesięcznej wtedy córce podawała przetarte warzywa i owoce. Po kilku miesiącach codziennego obierania, gotowania na parze, krojenia i przecierania składników Pani Gerber postanowiła znaleźć łatwiejszy sposób przygotowywania jedzenia dla dzieci. W ten sposób w 1928 roku w rodzinnej fabryce Fremont Canning Company przygotowano pierwsze pięć rodzajów posiłków dla dzieci o nazwie "Gerber’s". Poprzedzone zostało to licznymi badaniami oraz konsultacjami specjalistów ds. żywienia i przedstawicieli środowiska medycznego.

Gerber to najpopularniejsza marka dań dla najmłodszych w Polsce. Polscy rodzice mogą wybierać spośród 117 produktów Gerber przeznaczonych dla niemowląt na kolejnych etapach rozwoju oraz małych dzieci. Są wśród nich zupki, obiadki, deserki, soki, przekąski i kaszki powstające ze składników pochodzących zarówno z gospodarstw konwencjonalnych, jak i ekologicznych. Od lat w ich tworzeniu specjalizuje się ta sama, rzeszowska fabryka.

W daniach Gerber wykorzystywane jest 18 rodzajów warzyw, 14 rodzajów owoców, 5 rodzajów zbóż, 5 rodzajów mięs i 2 rodzaje dzikich ryb morskich. Wszystkie składniki spełniają normy żywności dla niemowląt i małych dzieci, które są nawet 500 razy bardziej restrykcyjne niż normy dla dorosłych. By to potwierdzić, zarówno surowce wykorzystywane do produkcji, jak i gotowe dania, przechodzą liczne testy jakości. Łącznie może być ich nawet 1600 – to m.in. analizy na zawartość azotanów, poziom metali ciężkich, pozostałości pestycydów i herbicydów.

 

Logo Gerber

W 1928 roku firma Gerber ogłosiła konkurs, którego celem było znalezienie dziecka do reklamy swoich produktów. Dorothy Hope Smith przesłała wtedy, naszkicowany jeszcze w 1927 roku, portret kilkumiesięcznej Anny Turner Cook, z której rodziną artystka się przyjaźniła. Wizerunek tak bardzo się spodobał, że już w 1931 roku stał się znakiem towarowym marki.

Dziś „dziecko Gerbera” ma już ponad 90 lat, ale wizerunek Anny Turner Cook jest wciąż obecny na produktach marki. Przyszedł jednak czas na odświeżenie logo. Proces wprowadzania nowej wersji wizerunku słodkiej dziewczynki przeprowadzany jest stopniowo. Na wybranych etykietach po raz pierwszy pojawił się on już pod koniec 2017 roku. W roku 2018 nowy wizerunek wykorzystany został także w komunikacji linii ekologicznych produktów dla niemowląt i małych dzieci Gerber Organic. Teraz nowe logo widoczne jest już również w komunikacji standardowych produktów Gerber.

 

Szczegółowych informacji udziela

Ewelina Poźniak

Specjalista ds. Żywienia i Komunikacji

Nestlé Nutrition

tel. +48 660 630 290

e-mail: Ewelina.Pozniak@pl.nestle.com

 

O Nestlé Polska S.A.

Nestlé Polska S.A. to, należący do grona liderów, producent m.in. produktów dla niemowląt i  małych dzieci. W  portfolio firmy znajdują się m.in. mleka modyfikowane, kleiki, kaszki, soki i  nektary, dania w  słoiczkach, deserki i  herbatniczki dostępne od wielu lat pod markami NAN OPTIPRO® 2, Gerber, Nestlé i  BOBO FRUT. Naszym celem jest nie tylko wspomagać rodziców w  trosce o  żywienie i  zdrowie ich dzieci, ale także edukować ich w  zakresie znaczenia diety dla prawidłowego rozwoju i  wzrostu maluchów oraz zasad jej właściwego bilansowania.

 

KONTAKT / AUTOR
Ewelina Poźniak
Specjalista ds. Żywienia i Komunikacji
Nestlé Nutrition
+48 660 630 290
ZAŁĄCZNIKI
gerber.png
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.